Revitalisatsioon Terve ja Tugevana 100-aastaseks

9.75

Dr. Rafael Santonja ja Bernardino Lombao Revitalisatsioon ehk kuidas elada saja-aastaseks

Kategooria: Silt:

Kirjeldus

Dr. Rafael Santonja ja Bernardino Lombao Revitalisatsioon ehk kuidas elada saja-aastaseks. 

Tallinnas toimunud klassikalise kulturismi MM-i raames anti Eesti kulturismi- ja fitnessi liidu poolt välja tervist propageeriv raamat “Revitalisatsioon ehk kuidas elada 100 aastaseks”. Raamatu originaal on varem ilmunud hispaania keeles ja autoriteks maailma kulturismi liidu president Dr. Rafael Santonja ja Bernardino Lombao.

Eesti keelde tõlkis raamatu Janne Kukk ja raamatu konsultantideks olid terviseeksperdid Kristjan Port ja Fred Antson. Kogu projekti vedas EKFL president Arnold Tokko. Raamatu esitlus toimus vahetult enne MM finaali ja kohal oli üks raamatu autoritest Dr.Rafael Santonja, kes lahkesti ka autogramme jagas.
Kulturism on rohkem kui sport – see on eluviis ja läbi selle eluviisi propageerimise saame muuta inimeste tervist paremaks ja seeläbi ka kvaliteetsemaks…need olid sissejuhatusel Dr.Santonja sõnad.
Raamatule on oma soovituse kirjutanud esikulturist Ott Kiivikas, ansambli “Metsatöll” laulja ja kittarist Markus Teeäär, Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi tegevjuht Küllike Saar, Tallinna Ülikooli kehakultuuriteaduskonna dekaan Dr.Kristjan Port ning EOK president Mart Siimann.

Raamatu lühitutvustus
I peatükk (“Revitalisatsiooni teaduslikud alused”) algab tõdemusega, et me elame kauem, aga mitte paremini. On üldteada, et istuv eluviis ja ülekaalulisus on elukvaliteeti piiravad tegurid. Samas võimaldavad hea tervis, füüsiline vorm ja aktiivne eluviis tööst ja vabast ajast rõõmu tunda. Autor jõuab järelduseni, et vanadus on suurepäraselt ravitav meditsiiniline seisund.
II peatükis (“Vananemise sümptomid”) peatutakse vananemisega seotud muutustel erinevates organites ja kudedes (kesknärvisüsteem, luud ja liigesed, lihased).
III peatükis (“Vananemist aeglustav meditsiin ja selle meetodid”) esitatakse seisukoht, et vananemisega seotud degradatsioon ei ole paratamatus. Näidatakse biotehnoloogia võimalusi vananemise pidurdamiseks ja tuuakse “10 käsku”, mida igaüks saab järgida.
IV peatükk (“Vananemist aeglustava toitumise põhitõed”) sisaldab 11 soovitust toitumise praktilise korraldamise kohta. Autor rõhutab (toidu)tootjate levitatava pseudoinfo kahjulikkust.
V peatükk (“Ülekaalu kontrollimine”) sisaldab põhjalikku ülevaadet kehakaalu ja kehakoostise vastuolulistest seostest, kaalu langetava toitumise alustest, tabeleid toiduainete koostisest ja peamiste toitainete (valgud, rasvad, süsivesikud, mineraalid, vitamiinid) iseloomustust.
VI peatükis (“Toidulisandid vananemisega seotud haiguste ennetamiseks”) tuuakse suur valik erinevaid toidulisandeid, mida kasutatakse luude ja liigeste, mälu, nägemise, südametegevuse, seksuaaltervise parandamiseks, aga ka immuunsüsteemi tugevdamiseks ja isegi Alzheimeri tõve ennetamiseks.
VII peatükk (“Individuaalse treeninguplaani koostamine”) sisaldab ülevaadet aeroobsest ja anaeroobsest (jõu)treeningust. Selgitatakse treenimise põhimõtteid, antakse detailsed plaanid alustamiseks ning tutvustatakse lõdvestus- ja hingamistehnikaid.
VIII peatükk (Ameerika vananemist aeglustava meditsiiniakadeemia revitalisatsioonitest) on pühendatud vastavale testile (pikaealisuse test ja stressitest) ning võimaldab enda seisundit hinnata.

Arvustused

Tooteülevaateid veel ei ole.

Ole esimene, kes hindab toodet “Revitalisatsioon Terve ja Tugevana 100-aastaseks”

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga