Kasutustingimused

Üldised tellimistingimused kehtivad Dipri OÜ (edaspidi nimetatud Dipri) interneti kodulehel www.dipri.ee (edaspidi nimetatud Koduleht) asuva raamatute ja teiste kaupade (edaspidi nimetatud Toode või Tooted) tellimiskeskkonna vahendusel (edaspidi nimetatud E-pood) tellimisel tekkivate õigussuhete kohta.
Lisaks käesolevatele üldistele tellimistingimustele reguleerivad Tellija ja Dipri vahelisi suhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusnormid, Dipri klientide isikuandmete töötlemise kord (Privaatsus), saadaval http://dipri.ee/privaatsus, E-poe Toodete hinnakiri ja väljakujunenud head tavad.

1. Toodete tellimise kord
1.1 Tellija valib soovitud Toote(d), määrab iga Toote koguse, Toodete eest tasumise ning kohaletoimetamise viisi. Enne tellimuse lõplikku kinnitamist on Tellijal võimalik tellimus üle vaadata ning muuta esitatud tellimust. Pärast tellimuse üle vaatamist Tellija kinnitab tellimuse.
1.2 Kõik E-poes näidatud Toodete hinnad sisaldavad käibemaksu.
1.3 Tellitud Toodete hinnale lisandub Toodete kohaletoimetamise tasu vastavalt Tellija poolt valitud kohaletoimetamise viisile.
1.4 Tellija poolt kinnitatud tellimuse eest on Diprile võimalik tasuda internetipanga lingi abil.
1.5 Tellija ja Dipri vaheline leping loetakse sõlmituks pärast seda kui Tellija on Tellimuse kinnitanud ja Dipril on edastanud Tellijale Tellimuse kinnituse.
1.6 Tellimus jõustub Dipri poolt Tellijale Toote välja saatmisega.
1.7 Kõik veebipoes toodud hinnad sisaldavad käibemaksu vastavalt Eesti Vabariigi seadusandluses nõutavatele määradele. Makseid võetakse vastu eurodes.

2. Toodete kohaletoimetamine

2.1 Tellitud Tooted toimetab Dipri Tellijale vastavalt Tellija poolt tellimuse esitamisel valitud viisile: Tellija aadress, Omniva pakiautomaat, SmartPOSTi pakiautomaat või Dipri kontor.
2.2 Kohaletoimetamise viisi valib Tellija tellimuse vormistamisel. Kohaletoimetamise hinnad on fikseeritud hinnakirjas, mis on Tellijale nähtav Tellimuse vormistamisel.
2.3 Toodete kohaletoimetamise aeg:
2.3.1 Toode toimetatakse Tellijani E-poes märgitud aja jooksul. E-poes märgitud kohaletoimetamise ajad kehtivad ainult Eesti Vabariigi piires kohale toimetamisel. Välismaale kohaletoimetamise osas vaata punkti 2.5.

2.4 Toodete kättetoimetamise viisid
2.4.1 Dipri toimetab Tellija poolt soovitud aadressile Toote(d).
2.4.2 Omniva toob Toote(d) Tellija poolt valitud pakiautomaati Eesti piires järgnevalt:
– järgmisel tööpäeval juhul, kui tellimus on vormistatud tööpäeval enne kella 15.00 ning tellimus sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid
– Tellides ainult eestikeelseid raamatuid alates kella 15.00 jõuab tellimus pakiautomaati ülejärgmisel tööpäeval.
– Kiirtellimus, mis on vormistatud tööpäeval enne kella 11.00 ja sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid tuuakse Omniva poolt pakiautomaati sama tööpäeva jooksul.
– Kiirtellimus, mis on vormistatud tööpäeval alates kella 15.00 ja sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid tuuakse Omniva poolt pakiautomaati järgmise tööpäeva jooksul.
– Muude tingimuste puhul on tellimuse kohaletoimetamise aeg kuni 7 tööpäeva (v.a juhul, kui pakis sisalduvad välismaalt tellitud ingliskeelsed raamatud või pakk tellitakse välismaale). Tellimuse pakiautomaati saabumisel saadetakse Tellija mobiilile ja e-posti aadressile sõnum, mis sisaldab pakiautomaadi asukohta, lahtiolekuaegasid ja personaalset uksekoodi. Koodi sisestamisel pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile, vajadusel tellimuse eest kaardiga makstes, avaneb pakiautomaadi uks ning Tellija saab paki kätte. Saadetisi hoiustatakse tasuta Omniva pakiautomaadis 7 kalendripäeva alates sõnumi saatmisest Tellija mobiilile ja e-posti aadressile. 7 päeva möödumisel tagastab Omniva paki Diprile. Dipri võtab Tellijaga paki kättesaamise osas uuesti ühendust ja lepitakse tellimuse täitmise osas eraldi kokku. Kui Tellijaga ei saada kokkuleppele või Tellijaga ei saada ühendust, kuulub tellimus tühistamisele, Dipri hoiab tellimuse summast kinni 4 € käsitlustasu ning tellimuse eest tasutud summa jääk tagastatakse Tellija arveldusarvele.
2.4.3 SmartPOST toob Toote(d) Tellija poolt valitud pakiautomaati Eesti piires järgnevalt:
– järgmisel tööpäeval juhul, kui tellimus on vormistatud tööpäeval enne kella 15.00 ning tellimus sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid;
– Tellides ainult eestikeelseid raamatuid alates kella 15.00 jõuab tellimus pakiautomaati ülejärgmisel tööpäeval.
– Kiirtellimus, mis on vormistatud tööpäeval enne kella 11.00 ja sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid tuuakse SmartPOST poolt pakiautomaati sama tööpäeva jooksul.
– Kiirtellimus, mis on vormistatud tööpäeval alates kella 15.00 ja sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid tuuakse SmartPOST poolt pakiautomaati järgmise tööpäeva jooksul.
– Muude tingimuste puhul on tellimuse kohaletoimetamise aeg kuni 7 tööpäeva, v.a juhul, kui pakis sisalduvad välismaalt tellitud ingliskeelsed raamatud või pakk tellitakse välismaale.
Tellimuse pakiautomaati saabumisel saadetakse Tellija mobiilile ja e-posti aadressile sõnum, mis sisaldab pakiautomaadi asukohta, lahtiolekuaegasid ja personaalset uksekoodi. Koodi sisestamisel pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile, vajadusel tellimuse eest kaardiga makstes, avaneb pakiautomaadi uks ning Tellija saab paki kätte. Saadetisi hoiustatakse tasuta SmartPOSTi pakiautomaadis 7 kalendripäeva, alates sõnumi saatmisest Tellija mobiilile ja/või e-posti aadressile. Väljastamata pakkide kohta saadetakse Tellijatele täiendavalt 2 meeldetuletussõnumit. Kui Te pole 7 kalendripäeva jooksul pakil järel käinud, kuulub tellimus tühistamisele, Dipri hoiab tellimuse summast kinni 4 € käsitlustasu ning tellimuse eest tasutud summa jääk tagastatakse Tellija arveldusarvele.
2.4.4 Eesti Posti postkontorisse jõuab saadetis Eesti piires järgmisel tööpäeval juhul, kui tellimus on vormistatud tööpäeval enne kella 15.00 ning tellimus sisaldab vaid eestikeelseid raamatuid. Tellides ainult eestikeelseid raamatuid pärast kella 15.00 jõuab tellimus pakiautomaati ülejärgmisel tööpäeval. Muude tingimuste puhul on tellimuse kohaletoimetamise aeg kuni 7 tööpäeva, v.a juhul, kui pakis sisalduvad välismaalt tellitud ingliskeelsed raamatud või pakk tellitakse välismaale. Tellimuse saabudes postkontorisse saadetakse Tellija mobiilile sõnum, mis sisaldab postkontori asukohta ja lahtiolekuaegasid. Postkontoris hoiustatakse saadetist 15 kalendripäeva. Selle aja möödudes saadab Eesti Post paki saatjale tagasi. Hoiutasu võetakse ainult juhul, kui Tellija on palunud pakki hoida postkontoris üle 15 kalendripäeva. Kui Te pole 15 kalendripäeva jooksul pakil postkontoris järel käinud, ega palunud seda kauem kohal hoida kuulub tellimus tühistamisele, Dipri hoiab tellimuse summast kinni 4 € käsitlustasu ning tellimuse eest tasutud summa jääk tagastatakse Tellija arveldusarvele.
2.4.5 Omniva kuller toob kauba Teie poolt märgitud aadressile järgmisel tööpäeval. Kohaletoimetamisele eelnevalt võetakse Teiega ühendust sobiva kohaletoimetamise kellaaja suhtes. Kui kokku lepitud kellaajal ei ole võimalik pakki üle anda, võetakse Teiega telefoni teel ühendust. Juhul, kui kuller Teiega telefoni teel kontakti ei saa, jäetakse Teie postkasti teatis ning tellimuse saate kätte lähimast postkontorist. Selle vältimiseks sisestage kasutajaseadetesse oma telefoninumber, et kuller saaks Teiega eelnevalt paki üleandmise kokku leppida. Kui Te pole 15 kalendripäeva jooksul pakil ka postkontoris järel käinud, ega palunud seda kauem kohal hoida kuulub tellimus tühistamisele, Dipri hoiab tellimuse summast kinni 4 € käsitlustasu ning tellimuse eest tasutud summa jääk tagastatakse Tellija arveldusarvele.
2.4.6 Dipri kontorist saab tellimuse kätte samal päeval, kui Tellimus on tehtud enne kella 15:00. Ette helistamine kohustuslik.

2.5 Tellimine ja Kohaletoimetamine väljaspoole Eesti Vabariiki
2.5.1 Dipri pakub võimalust tellida tooteid väljapoole Eesti Vabariiki. Välismaale tellimiseks lisa soovitud tooted ostukorvi, vali kohaletoimetamise viisiks transport välismaale, sisesta aadress ja vali riikide nimekirjast sihtpunkt. Olenevalt riigist kulub tellimise täitmiseks 7-30 tööpäeva.
2.5.2 Väljaspoole Eesti Vabariiki tellimuse kohaletoimetamise hinnad on fikseeritud hinnakirjas, mis on Tellijale nähtav Tellimuse vormistamisel.
2.5.3 Juhul kui Dipril ei ole võimalik tellimust Tellijani toimetada Tellijast tulenevatel põhjustel, siis kuulub tellimus tühistamisele, Dipri hoiab tellimuse summast kinni Tellimuse tagastamisega seotud kulud ning tellimuse eest tasutud summa jääk tagastatakse Tellija arveldusarvele.

3. Tarbija õigus tellimusest taganeda
3.1 Tarbijast Tellijal (edaspidi nimetatud Tarbija) on õigus Toodete tellimusest põhjust avaldamata taganeda alates tellimuse tegemisest kuni Toodete kätte saamisele järgneva 14 kalendripäeva jooksul.
3.2 Tellimusest taganemiseks peab Tarbija Diprile esitama kirjalikult , e-posti teel või kontoris kohapeal suuliselt ühemõttelise taganemisavalduse või kasutama selleks taganemisavalduse tüüpvormi.
3.3 Tellimusest taganemise avalduses peab Tarbija näitama ära pangakonto numbri ja pangakonto valdaja nime, kuhu kanda tagastatav raha. Sularaha tagasimakseid teostab Dipri ainult kontoris kohapeal tehtud taganemise korral, vaid Tarbija vastaval sõnaselgel nõusolekul.
3.4 Juhul kui Tarbija taganeb tellimusest, siis kohustub Tarbija tagastama kasutamata ning kahjustamata Tooted viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse ärasaatmisest arvates. Tarbija võib tagastada Tooted Dipri kontorisse või posti teel aadressile: Dipri OÜ, Laki 26 12915 Tallinn. Tarbija kannab tellimusest taganemisel Toodete tagastamise kulud.
3.6 Dipri tagastab Tarbijale tagastatud Toodete eest tasutud summa ja kohaletoimetamise tasu ulatuses, mis vastab Tellija poolt tasutud summale, kuid mitte rohkem kui soodsaim piirkonnas kohaletoimetamiseks valitud transpordiviisi hind. Juhul kui Tarbija tagastab tellitud Tooted osaliselt, siis Dipri tagastab kohaletoimetamiskulud proportsionaalselt tellitud toodete arvuga. Dipri tagastab raha hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul taganemisteate saamisest arvates, tingimusel, kuid mitte varem kui 3 tööpäeva jooksul Tellija poolt tagastatud Toodete kättesaamisest. Dipri tagastab Tarbijale saatmise kulud täies ulatuses juhul kui taganemise põhjuseks on puudustega Toode.
3.7 Juhul, kui Tellija poolt tagastatud Toode on kasutatud, siis on Dipril õigus nõuda kahju hüvitamist summas kuni Toote müügihinnani sõltuvalt Toote väärtuse langusest. Nimetatud summa arvatakse maha Tellijale tagastatavast summast.
3.8 Digitaalseid tooteid (sh e-raamatuid) tagastada ei ole võimalik.

4. Tellija õigused
4.1 Tellijal on õigus tellida Tooteid E-poes Dipri poolt sätestatud hinnaga ja fikseeritud tingimustel.
4.2 Tellijale saadetav Toode peab olema korrektne ja komplektne ning vastama Dipri poolt fikseeritud tingimustele.
4.3 Tellijal on õigus esitada Toote tellimust ja Toodet ennast puudutavaid pretensioone Diprile aadressil Laki 26 12915 Tallinn või e-posti aadressi tere(ät)dipri.ee 2 aasta jooksul Toote kättesaamisest arvates. Kuue kuu jooksul Toote Tellijale üleandmise päevast ilmnenud puuduste osas eeldatakse, et puudus oli olemas Toote üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus Toote või puuduse olemusega. Tellija peab teatama Toote lepingutingimustele mittevastavusest Diprile kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada. Tootel puuduse olemasolu korral asendatakse Toode sama tootega, välja arvatud juhul kui vastavat Toodet ei ole enam müügil. Kui vastavat Toodet enam ei ole müügil, siis Tellija valikul Toode asendatakse või müügileping lõpetatakse ja tagastatakse Tellijale Toote maksumus.
4.4 Tellijal on õigus Toodete tellimusest taganeda vastavalt punktile 3.
4.5. Tellijal on õigus Toote lepingutingimustele mittevastavuse korral tugineda seaduses sätestatud õiguskaitsevahenditele.

5. Tellija kohustused
5.1 Tellimuse vormistamisel on Tellija kohustatud esitama tellimuse teostamiseks vajalikud andmed: ees- ja perekonnanimi, täpne aadress (tänav, maja nr, korteri nr, postiindeks, linn/asula/ või küla/maakond), kontakttelefon ning e-posti aadress.
5.2 Juhul, kui Tellija ja Toote saaja on erinevad, peab Tellija esitama punktis 6.1. fikseeritud andmed ka saaja kohta.
5.3 Juhul, kui Tellija esitatud andmed on vigased ja/või mitte-täielikud ning ei vasta punktis 6.1. fikseeritule, ei garanteeri Dipri Toote tellimuse nõuetekohast täitmist. Võimaluse korral võtab Dipri Tellijaga ühendust, et täpsustada vigaseid või mittetäielikke andmeid.
5.4 Tellimuse vormistamisel kinnitab Tellija, et on nõus käesolevates üldistes tellimistingimustes sätestatud tingimustega ning kohustub neid täitma.

6. Dipri õigused
6.1 Dipril on õigus muuta käesolevat Üldiseid tellimistingimusi ilma ette teatamata avaldades uued kehtivad tingimused Internetikeskkonnas.
6.2 Dipril on õigus igal ajal ette teatamata muuta E-poe hinnakirja avaldades uue hinnakirja Internetikeskkonnas.
6.3 DIpril on õigus tellimuse aktsepteerimisest loobuda või tellimuse täitmisest loobuda, näiteks kuid mitte ainult, juhul kui hinnakirjas on avaldatud ekslikult vale hind.
6.4 Dipri ei taga, et raamatu kirjastaja poolt koostatud raamatu sisu kirjeldus vastab Tellija arvamusele raamatu sisu kohta.
6.5 Juhul, kui Tellija ei täida käesolevate üldiste tellimistingimustega talle pandud kohustusi, ei garanteeri Dipri tellimuse jõustumist ja/või nõuetekohast Toote saatmist.
6.6 Juhul, kui Tellija ei täida maksekohustust korrektselt, on Dipril õigus avaldada Tellija andmed maksehäirete registris.

7. Dipri kohustused
7.1 Dipri kohustub Tellijani toimetama korrektse ja komplektse Toote(d).
7.2 Dipri kohustub vastu võtma ja dokumenteerima kõik Tellija pretensioonid.
7.3 Dipri kohustub Tellija pretensiooni lahendama 7 tööpäeva jooksul juhul, kui pretensiooni põhjused on Tellijast mittesõltuvad. Juhul, kui pretensiooni põhjus on Tellija põhjustatud, peab Tellija selle koheselt kõrvaldama.
7.4 Dipri kohustub välja vahetama Toodete praakeksemplarid. Dipri vastutab üksnes tootmisvigade jm puuduste eest, mis olid olemas Toote üleandmisel Tellijale.
7.5. Kõik pooltevahelised vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta ja Tellija soovib jätkata kaebuse esitamisega, siis on Tellijal õigus pöörduda:
– Tarbijakaitseameti Tarbijavaidluste komisjoni poole aadressil Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või veebiaadressil www.komisjon.ee. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja ettevõtja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel. Kaebuse läbivaatamine komisjonis on pooltele tasuta;
– tarbijavaidluste internetipõhise vaidluste lahendamise ODR platvormi vahendusel http://ec.europa.eu/consumers/odr/. ODR platvorm on mõeldud eelkõige, kuid mitte ainult, piiriüleste vaidluste lahendamiseks, mis võimaldab tarbijal lihtsamalt leida konkreetse vaidluse lahendamiseks sobiva vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse teises liikmesriigis;
– kohtusse.
Küsimuste tekkimisel helistage tööpäeviti kella 8-17 klienditoe telefonil (+372) 6485 512 või kirjutage e-posti aadressil:tere@dipri.ee.
Dipri OÜ